Általános Szerződési Feltételek
- ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK ÉS KIKÖTÉSEK
Jelen általános szerződési feltételek („ Feltételek ”) a Decarbo.cz - automobile, sro, amelynek székhelye a Holická 1173/49a, Hodolany, 779 00 Olomouc, cégjegyzékszáma: 07585811, és amelyet a Cégbíróság a ... számon jegyezett be. C 76355 számon, az Ostravai Megyei Bíróságon nyilvántartva, e-mail: eshop@decarbo.hu, telefonszám: +420720354520 , üzleti cím: Holická 1173/49a, Hodolany, 779 00 Olomouc („ Mi ” vagy „ Eladó ”) a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. törvény („ Ptk. ”) 1751. § (1) bekezdésének rendelkezéseivel összhangban szabályozza az Ön, mint vevő, és a mi, mint eladók kölcsönös jogait és kötelezettségeit, amelyek a www.decarbo.hu weboldalon található E-bolton keresztül megkötött adásvételi szerződéssel („ Szerződés ”) kapcsolatban vagy annak alapján keletkeznek.
A személyes adatainak feldolgozásával kapcsolatos összes információt a Személyes Adatkezelési Szabályzat tartalmazza, amely itt érhető el: https://www.decarbo.hu/adatvedelmi-iranyelvek/
Jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a Szerződés szerves részét képezik. A Szerződés és az Általános Szerződési Feltételek cseh nyelven készültek. Egyoldalúan módosíthatjuk vagy kiegészíthetjük az Általános Szerződési Feltételek szövegét. Ez a rendelkezés nem érinti az Általános Szerződési Feltételek előző változatának érvényességi ideje alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
Ahogy biztosan tudja, elsősorban távolról kommunikálunk. Ezért Szerződésünk a távoli kommunikációs eszközök használatára is vonatkozik, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy megállapodást kössünk anélkül, hogy Ön és a miénk egyidejű fizikai jelenléte lenne jelen, és a Szerződés így távolról, az E-áruház környezetében, a weboldal felületén („ E-áruház webes felülete ”) keresztül kerül megkötésre.
Amennyiben a Felhasználási Feltételek bármely része ellentmond annak, amiben az E-áruházunkban történő vásárlási folyamat részeként közösen megállapodtunk, ez a konkrét megállapodás elsőbbséget élvez a Felhasználási Feltételekkel szemben.
- NÉHÁNY MEGHATÁROZÁS
1.1. Az Ár az a pénzügyi összeg, amelyet Ön az Árukért fizet;
1.2. A szállítási költség az a pénzügyi összeg, amelyet az Áruk kiszállításáért fizet, beleértve a csomagolás árát is;
1.3. A teljes ár az Ár és a Szállítási Ár összege;
1.4. Az ÁFA a vonatkozó jogszabályok értelmében hozzáadottérték-adó;
1.5. A számla az ÁFA-törvénynek megfelelően kiállított adódokumentum, amely a teljes árra vonatkozik;
1.6. A Megrendelés az Ön kötelező érvényű ajánlata Áruk vásárlására vonatkozó Szerződés megkötésére velünk;
1.7. A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok, valamint a megrendelt Áruk és a megkötött Szerződések előzményeinek tárolását;
1.8. Ön az a személy, aki az E-áruházunkban vásárol, akit a törvény vevőnek nevez;
1.9. Az áruk mindaz, amit az E-áruházban megvásárolhat.
- Általános rendelkezések és utasítások
2.1. Áruk vásárlása kizárólag az E-áruház webes felületén keresztül lehetséges.
2.2. Áruk vásárlásakor az Ön kötelessége, hogy minden információt helyesen és a valóságnak megfelelően adjon meg nekünk. Ezért az Ön által a megrendeléssel megadott információkat helyesnek és valóságnak tekintjük.
2.3. Webáruházunkban hozzáférést biztosítunk más fogyasztók által az Árukról írt véleményekhez is. Az ilyen vélemények hitelességét úgy biztosítjuk és ellenőrizzük, hogy a véleményeket konkrét megrendelésekhez kapcsoljuk, így a belső rendszerben minden egyes véleményhez látjuk a kapcsolt rendelési azonosítót is, így ellenőrizni és bizonyítani tudjuk, hogy a vélemény valódi fogyasztótól származik.
- A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE
3.1. A velünk kötött szerződés kizárólag cseh nyelven köthető meg.
3.2. A Szerződés távolról, az E-bolton keresztül kerül megkötésre, és a távoli kommunikációs eszközök használatának költségeit Ön viseli. Ezek a költségek azonban semmilyen módon nem különböznek az ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól (azaz különösen az internet-hozzáférésért), így a Teljes Áron felül nem kell számítania semmilyen további költségre, amelyet felszámítunk. A Rendelés leadásával Ön hozzájárul ahhoz, hogy távoli kommunikációs eszközöket használjunk.
3.3. A Szerződés megkötéséhez megrendelést kell leadnia az E-áruházban. Az ajánlatnak a következő információkat kell tartalmaznia:
- a) Információk a megvásárolt Áruról (az E-áruházban a „KOSÁRBA RAKOM” gombra kattintva jelölheti ki a megvásárolni kívánt Árukat);
- b) Információk az Árról, a Szállítási Árról, a Teljes Ár fizetési módjáról és a kért kézbesítési módról; ezeket az információkat a Webáruház felhasználói környezetében a Rendelés létrehozásakor kell megadni, míg az Árra, a Szállítási Árra és a Teljes Árra vonatkozó információk automatikusan kerülnek megadásra a kiválasztott Áruk, a szállítási és fizetési mód alapján;
- c) Az Áruk kézbesítéséhez használt azonosító és elérhetőségi adatai, különösen a keresztneve, vezetékneve, szállítási címe, telefonszáma és e-mail címe.
3.4. A Megrendelés létrehozása során a Vevő módosíthatja és ellenőrizheti az adatokat a véglegesítésig. Az ellenőrzést követően a „Fizetési kötelezettséggel járó Megrendelés” gomb megnyomásával véglegesítheti a Megrendelést. A gomb megnyomásával megerősíti, hogy megismerte és elfogadja ezeket az Általános Szerződési Feltételeket. A „Fizetési kötelezettséggel járó Megrendelés” gomb megnyomása után az összes kitöltött információ közvetlenül hozzánk kerül elküldésre.
3.5. A megrendelését a lehető leghamarabb visszaigazoljuk, miután az megérkezett hozzánk, egy üzenettel, amelyet a megrendelésben megadott e-mail címére küldünk. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés összefoglalását és a jelen Általános Szerződési Feltételeket az e-mail mellékleteként. Az Általános Szerződési Feltételek a megrendelés napján hatályos változata, azaz a visszaigazoló e-mail mellékleteként csatolt változata a Szerződés szerves részét képezi. A megrendelés visszaigazolása létrejön a Szerződés közöttünk és Ön között.
3.6. Előfordulhatnak olyan esetek, amikor nem tudjuk visszaigazolni a Rendelését. Ez különösen akkor fordul elő, ha az Áruk nem elérhetők, vagy ha nagyobb mennyiségben rendel, mint amennyit mi engedélyezünk. Az E-áruházban azonban mindig előzetesen tájékoztatjuk Önt az Áruk maximális mennyiségéről, ezért ez nem érheti Önt meglepetésként. Ha bármilyen okból nem tudjuk visszaigazolni a Rendelést, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és ajánlatot küldünk a Szerződés megkötésére a Rendeléshez képest módosított formában. Ilyen esetben a Szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja ajánlatunkat.
3.7. Abban az esetben, ha az E-áruházban vagy a Megrendelésben nyilvánvalóan hibás Ár szerepel, nem vagyunk kötelesek az Árut ezen az áron szállítani, még akkor sem, ha megkapta a Megrendelés visszaigazolását, és így a Szerződés megkötött. Ilyen esetben azonnal felvesszük Önnel a kapcsolatot, és ajánlatot küldünk egy új Szerződés megkötésére a Megrendeléshez képest módosított formában. Ilyen esetben az új Szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszaigazolja ajánlatunkat. Az Árban nyilvánvaló hibának minősül például az a helyzet, ha az Ár nem felel meg más eladóknál szokásos árnak, vagy egy adat hiányzik vagy felesleges.
3.8. Amennyiben a Szerződés megkötésre kerül, Ön köteles lesz a Teljes Ár megfizetésére.
3.9. Ha rendelkezik felhasználói fiókkal, azon keresztül is leadhat megrendelést. Ebben az esetben is köteles ellenőrizni az előre kitöltött adatok helyességét, valóságtartalmát és teljességét. A megrendelés létrehozásának módja azonban megegyezik a felhasználói fiókkal nem rendelkező vásárlók esetében alkalmazottal, de az előnye, hogy nem kell ismételten kitöltenie az azonosító adatait.
3.10. Bizonyos esetekben kedvezményt biztosítunk az Áruk vásárlásakor. A kedvezmény biztosításához a Rendelési ajánlat részeként előre meghatározott mezőben ki kell töltenie a kedvezmény részleteit. Ha így tesz, az Árukat kedvezményes áron szállítjuk Önnek.
- Felhasználói fiók
4.1. Az E-áruházban történő regisztrációja alapján hozzáférhet felhasználói fiókjához.
4.2. Felhasználói fiók regisztrálásakor Ön köteles minden megadott adatot helyesen és valósan megadni, és azokat bármilyen változás esetén frissíteni.
4.3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. Az Ön kötelessége bizalmasan kezelni ezeket a hozzáférési adatokat, és azokat senkinek sem kiadni. Visszaélés esetén nem vállalunk felelősséget.
4.4. A felhasználói fiók személyes, ezért Ön nem jogosult harmadik felek számára engedélyezni annak használatát.
4.5. Jogosultunk a Felhasználói Fiókját törölni, különösen akkor, ha azt 1 ÉVNÉL hosszabb ideig nem használja, vagy ha megszegi a Szerződés szerinti kötelezettségeit.
4.6. Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem folyamatosan elérhető, különösen a hardver- és szoftvereszközök szükséges karbantartása miatt.
- ÁR ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONJOG FENNTARTÁSA
5.1. Az ár mindig fel van tüntetve az E-áruházban, a Rendelési ajánlatban és természetesen a Szerződésben is. Amennyiben eltérés van az Áru E-áruházban feltüntetett Ára és a Rendelési ajánlatban feltüntetett Ár között, a Rendelési ajánlatban feltüntetett Ár az irányadó, amely mindig megegyezik a Szerződésben szereplő árral. A Rendelési ajánlat a szállítási költséget, vagy azokat a feltételeket is feltünteti, amelyek esetén az ingyenes szállítás lehetséges.
5.2. A teljes ár az ÁFA-t és a törvényben előírt összes díjat tartalmazza.
5.3. A Szerződés megkötése után, de az Áruk kiszállítása előtt kérjük Öntől a Teljes Ár megfizetését. A Teljes Árat a következő módokon fizetheti ki:
- a) Banki átutalással. A fizetési információkat a megrendelés visszaigazolásában küldjük. Banki átutalással történő fizetés esetén a teljes árat 3 NAPON belül kell fizetni.
- b) Online kártyával. Ebben az esetben a fizetés a Shoptet Pay fizetési átjárón keresztül történik , és a fizetésre a fizetési átjáró feltételei vonatkoznak, amelyek a következő címen érhetők el: https://www.shoptetpay.com/cs/vseobecne-obchodni-podminky-shoptet-pay/ Online kártyás fizetés esetén a teljes árat 2 napon belül kell fizetni.
- c) Utánvétes fizetés. Ilyen esetben a fizetés az Áruk kézbesítésekor, nem pedig az Áruk átadásakor történik. Utánvétes fizetés esetén a Teljes Ár az Áruk átvételekor fizetendő.
- d) Készpénz személyes átvétel esetén. Az áruk készpénzben fizethetők a telephelyünkön történő átvételkor. Személyes átvételkor történő készpénzes fizetés esetén a teljes vételár az áruk átvételekor fizetendő.
5.4. A számlát a Teljes Ár kifizetése után elektronikus formában állítjuk ki, és az Ön e-mail címére küldjük. A számla fizikailag is csatolva lesz az Áruhoz, és elérhető lesz a Felhasználói Fiókban.
5.5. Az Áruk tulajdonjoga csak a Teljes Ár megfizetése és az Áruk átvétele után száll át Önre. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes Árat a számlánkra jóváírva kell megfizetni, egyéb esetekben a fizetéskor.
- AZ ÁRUK SZÁLLÍTÁSA, AZ ÁRUK KÁROSODÁSÁNAK KOCKÁZATÁTSZÁSA
- a) Az árut legkésőbb 14 napon belül kiszállítjuk Önnek az Ön által választott módon, és az alábbi lehetőségek közül választhat:
- b) Személyes átvétel a telephelylistán feltüntetett telephelyünkön;
- c) Személyes átvétel a Zásilkovna, Balíkovna, PPL PARCELSHOP cég kiszállítási pontjain
- d) Szállítás a Cseh Posta, PPL CZ, DHL, Zásilkovna szállítótársaságokon keresztül
6.2. Az áruk szállítása csak a Cseh Köztársaságon belül lehetséges.
6.3. Az Áruk szállítási ideje mindig a rendelkezésre állásuktól, valamint a választott szállítási és fizetési módtól függ. Az Áruk várható szállítási idejét a Rendelés visszaigazolásában közöljük Önnel. A jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott idő csak tájékoztató jellegű, és eltérhet a tényleges szállítási időtől. Személyes átvétel esetén a telephelyen, mindig e-mailben tájékoztatjuk Önt az Áruk átvételének lehetőségéről.
6.4. Miután a fuvarozótól átvette az Árut, kötelessége ellenőrizni az Áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén haladéktalanul értesíteni a fuvarozót és Minket. Ha a csomagolásban olyan hiba van, amely jogosulatlan manipulációra és a szállítmányba való behatolásra utal, nem köteles átvenni az Árut a fuvarozótól.
6.5. Amennyiben Ön megszegi az Áruk átvételére vonatkozó kötelezettségét, a Felhasználási Feltételek 6.4. cikkében foglalt esetek kivételével ez nem jelenti az Áruk Önnek történő kézbesítésére vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az a tény, hogy Ön nem veszi át az Árukat, nem jelenti az Ön között létrejött Szerződéstől való elállást. Ilyen esetben azonban jogunkban áll az Ön súlyos Szerződésszegése miatt elállni a Szerződéstől, vagy az Árukat raktározni, amelyért 500 CZK összegű kártérítésre vagyunk jogosultak Öntől. Ha úgy döntünk, hogy elállunk a Szerződéstől, az elállás azon a napon lép hatályba, amelyen kézbesítjük Önnek az elállást. A Szerződéstől való elállás nem érinti a Szállítási Ár megfizetéséhez való jogot, illetve az esetleges kártérítéshez való jogot.
6.6. Amennyiben az Ön oldalán felmerülő okokból az Árukat ismételten vagy a Szerződésben foglaltaktól eltérő módon szállítják, Ön köteles megtéríteni nekünk az ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. A költségek megfizetéséhez szükséges fizetési adatokat a Szerződésben megadott e-mail címére küldjük, amelyek az e-mail kézbesítésétől számított 14 napon belül esedékesek.
6.7. Az Áruk károsodásának kockázata az Áruk átvételének pillanatában száll át Önre. Abban az esetben, ha Ön nem veszi át az Árukat – a Feltételek 6.4. cikkében foglalt esetek kivételével –, az Áruk károsodásának kockázata abban a pillanatban száll át Önre, amikor lehetősége lett volna az Áruk átvételére, de az Ön hibájából eredő okokból nem vette át azokat. Az Áruk károsodásának kockázatának átszállása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az Áruk elvesztésével, megsemmisülésével, károsodásával vagy bármilyen értékcsökkenésével kapcsolatos összes következményt.
6.8. Amennyiben az Áruk nem voltak raktáron lévőként feltüntetve az E-áruházban, és hozzávetőleges elérhetőségi idő volt feltüntetve, minden esetben tájékoztatjuk Önt az alábbi esetekben:
- a) az Áruk gyártásának rendkívüli meghibásodása, amely esetben minden esetben tájékoztatjuk Önt az új várható rendelkezésre állási időpontról, vagy arról, hogy az Áruk szállítása nem lehetséges;
- b) a beszállítónktól történő áruszállítás késedelme, amely esetben minden esetben tájékoztatjuk Önt az új várható szállítási időről.
- HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL SZÁRMAZÓ JOGOK
7.1. Garantáljuk, hogy a Feltételek 6.7. cikke szerinti kárveszély átszállásakor az Áruk hibátlanok, különösen, hogy az Áruk:
- a) megfelel a megállapodás szerinti leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint a minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, interoperabilitásnak és egyéb megállapodás szerinti jellemzőknek;
- b) alkalmas arra a célra, amelyre Ön kéri, és amelyhez mi hozzájárulunk;
- c) a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasítással, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat is, kerül szállításra;
- d) alkalmas arra a célra, amelyre az ilyen típusú árukat általában használják;
- e) a mennyiség, a minőség és egyéb jellemzők, beleértve a tartósságot, a funkcionalitást, a kompatibilitást és a biztonságot, megfelelnek az azonos típusú Áruk szokásos jellemzőinek, amelyeket Ön ésszerűen elvárhat, figyelembe véve a mi vagy az ugyanabban a szerződéses láncban részt vevő más személy által tett nyilvános nyilatkozatokat is, különösen a reklámokat vagy a címkézést;
- f) tartozékokkal együtt szállítják, beleértve a csomagolást, az összeszerelési útmutatót és az egyéb, Ön által ésszerűen elvárható használati utasításokat; és
- g) minőségében vagy kivitelében megfelel a szerződés megkötése előtt Önnek átadott mintának vagy sablonnak.
7.2. A hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket a vonatkozó általánosan kötelező érvényű jogszabályok szabályozzák (különösen a Polgári Törvénykönyv 2099–2117. és 2161–2174b. szakaszainak, valamint a módosított 634/1992. sz. fogyasztóvédelmi törvénynek a rendelkezései).
7.3. Abban az esetben, ha a Termék hibás, különösen, ha a 7.1. cikkben foglalt feltételek bármelyike nem teljesül, Ön értesíthet minket az ilyen hibáról, és gyakorolhatja a hibás teljesítésből eredő jogait (azaz reklamálhat a Termékre) e-mailben vagy levélben, amelyet az azonosító adatainkban feltüntettünk. Használhatja az általunk biztosított mintaűrlapot is a reklamációhoz, amely a Feltételek 1. számú mellékletét képezi. A hibás teljesítéshez való jog gyakorlása során ki kell választania, hogyan szeretné orvosolni a hibát, és ezt a választását a beleegyezésünk nélkül később nem módosíthatja. A reklamációt az Ön által gyakorolt hibás teljesítéshez való jognak megfelelően kezeljük.
7.4. Ha a Termék hibás, a következő jogokkal rendelkezik:
- a) a hibát új, hibátlan Áru szállításával, vagy az Áru hiányzó részének leszállításával elhárítani; vagy
- b) a hibát a Termék javításával elhárítani,
kivéve, ha a hiba eltávolítására választott módszer lehetetlen vagy aránytalanul költséges a másik módszerhez képest, amelyet különösen a hiba jelentőségére, az Áruk hiba nélküli értékére, valamint arra vonatkozóan kell értékelni, hogy a hiba a másik módszerrel jelentős nehézségek nélkül eltávolítható-e az Ön számára.
7.5. Jogosultak vagyunk megtagadni a hiba eltávolítását, ha az lehetetlen vagy aránytalanul költséges, különös tekintettel a hiba jelentőségére és az Áruk hiba nélküli értékére.
7.6. Önnek joga van továbbá a következőkre:
- a) ésszerű kedvezményt az Árból; vagy
- b) a Szerződéstől való elállás,
ha:
- a) megtagadjuk a hiba eltávolítását, vagy nem a jogszabályoknak megfelelően hárítjuk el;
- b) a hiba ismételten jelentkezik,
- c) a hiba a Szerződés lényeges megszegését jelenti; vagy
- d) nyilatkozatunkból vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a hiba nem kerül orvoslásra észszerű időn belül vagy az Ön számára jelentős hátrány nélkül.
7.7. A Szerződéstől való elállás joga nem alkalmazható, ha az Áru hibája jelentéktelen.
7.8. Ha Ön okozta az Áruk hibáját, akkor a hibás teljesítésből eredő jogok nem illetik meg.
7.9. Az Áru hibája nem az Áru rendeltetésszerű használatából eredő kopás, illetve használt Áru esetében az előző használat mértékének megfelelő kopás.
7.10. Panasztétel esetén írásos visszaigazolást küldünk Önnek, amelyben a következőket tüntetjük fel:
- a) a panasz benyújtásának dátuma;
- b) mi a panasz tartalma;
- c) milyen módon szeretné kezelni a panaszát;
- d) Az Ön elérhetőségei a panasz kezelésével kapcsolatos információk nyújtása céljából.
7.11. Hacsak hosszabb határidőben nem állapodunk meg, a hibákat a panasz kézhezvételétől számított 30 napon belül elhárítjuk, és a megadott elérhetőségeken tájékoztatjuk Önt a panasz rendezéséről. Ha ez az időszak hiába telik el, Ön elállhat a szerződéstől, vagy ésszerű árengedményt kérhet.
7.12. E-mailben tájékoztatjuk Önt a panasz rendezéséről, és visszaigazolást küldünk a panasz rendezésének időpontjáról és módjáról. Amennyiben a panasz jogos, Ön jogosult az ésszerűen felmerült költségek megtérítésére. Ezeket a költségeket Önnek kell bizonyítania, pl. nyugtával vagy a szállítási költség igazolásával. Abban az esetben, ha a hibát új Áru kiszállításával elhárították, Ön köteles az eredeti Árut visszaküldeni nekünk, de a visszaküldés költségeit mi viseljük.
7.13. Amennyiben Ön vállalkozó, köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül bejelenteni és jelezni, miután azt felfedezte, de legkésőbb az Áru átvételétől számított három napon belül.
7.14. Amennyiben Ön fogyasztó, jogosult a hibás teljesítésből eredő jogait gyakorolni a fogyasztási cikkekben bekövetkezett hibák esetén az áru átvételétől számított 24 hónapon belül.
- szerződéstől való elállás
8.1. A Szerződéstől való elállás, azaz a köztünk és Ön között fennálló szerződéses kapcsolat megszűnése a kezdetektől fogva, a jelen cikkben, vagy az Általános Szerződési Feltételek azon egyéb rendelkezéseiben meghatározott okokból és módon történhet, amelyekben az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.
8.2. Ha Ön fogyasztó, azaz olyan személy, aki üzleti tevékenységén kívül vásárol Árut, a Polgári Törvénykönyv 1829. §-ának rendelkezéseivel összhangban jogában áll a Szerződéstől indoklás nélkül elállni a Szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, vagy ha áru vásárlásáról van szó, akkor az áru átvételétől számított tizennégy napon belül. Amennyiben olyan Szerződést kötöttünk, amelynek tárgya több Áru vagy több Árurész szállítása, ez az időszak csak az Áru utolsó darabjának vagy részének szállítási napján kezdődik, ha pedig olyan Szerződést kötöttünk, amelynek alapján rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek az Árut, akkor az első szállítmány kézbesítésének napján kezdődik.
8.3. Ön bármilyen bizonyítható módon elállhat a Szerződéstől (különösen e-mail vagy levél küldésével az azonosító adatainkban megadott címeinkre). Az elálláshoz használhatja az általunk biztosított mintaűrlapot is, amely az Általános Szerződési Feltételek 2. számú mellékletét képezi.
8.4. Azonban még fogyasztóként sem állhat el a Szerződéstől olyan esetekben, amikor a Szerződés tárgya a Polgári Törvénykönyv 1837. §-ában meghatározott teljesítés.
8.5. Az Általános Szerződési Feltételek 8.2. cikke szerinti elállási időszakot megtartottnak kell tekinteni, ha Ön ezen időszak alatt értesít minket arról, hogy eláll a Szerződéstől.
8.6. A Szerződéstől való elállás esetén az Általános Szerződési Feltételek 8.2. cikke értelmében Ön köteles az Árukat az elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni nekünk, és viselnie kell az Áruk visszaküldésével kapcsolatos költségeket. Másrészt Ön jogosult a Szállítási Ár visszatérítésére, de csak az általunk felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegig. Abban az esetben, ha az elállás oka a megkötött Szerződés megszegése, mi fedezzük az Áruk visszaküldésével kapcsolatos költségeket is, de ismét csak az Áruk legolcsóbb szállítási módjának megfelelő Szállítási Ár összegéig.
8.7. A Szerződéstől való elállás esetén a vételárat a visszavonás hatálybalépésétől számított 14 napon belül visszatérítjük Önnek arra a számlára, amelyről azt jóváírták, vagy arra a számlára, amelyet a Szerződéstől való elálláshoz választott. Az összeget azonban csak akkor térítjük vissza, ha megkapjuk az Árukat, vagy ha Ön igazolja nekünk, hogy azokat visszaküldték nekünk. Kérjük, küldje vissza nekünk a Árukat tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt.
8.8. A Szerződéstől való elállás esetén azonban Ön felelős felénk az Áruk értékében bekövetkezett minden olyan csökkenésért, amely amiatt következik be, hogy az Árukat nem olyan módon kezelte, amely ahhoz szükséges volt, hogy megismerje az Áruk jellegét, tulajdonságait és működését, azaz ahogyan egy hagyományos üzletben megismerné az Árukat. Ha még nem térítettük vissza Önnek az Árat, jogosultak vagyunk a költségkövetelést az Ár-visszatérítési igényével szemben beszámítani.
8.9. Jogosultak vagyunk a Szerződéstől bármikor elállni az Áru kiszállítása előtt, ha objektív okok miatt az Áru kiszállítása nem lehetséges (különösen harmadik felek hibájából eredő okok vagy az Áru természetéből adódó okok), beleértve a Feltételek 3. cikkében meghatározott időszak lejárta előtti időszakot is. A Szerződéstől akkor is elállhatunk, ha nyilvánvaló, hogy Ön szándékosan helytelen információkat adott meg a Megrendelésben. Abban az esetben, ha Ön üzleti tevékenysége részeként, azaz vállalkozóként vásárol árut, jogosultak vagyunk a Szerződéstől bármikor elállni, akár indoklás nélkül is.
- Fogyasztói vitarendezés
9.1. A Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdésének e) pontja értelmében nem vagyunk kötelesek semmilyen magatartási kódexre a vevőkkel kapcsolatban.
ESHOP@DECARBO.HU elektronikus címen kezeljük . A panasz kezelésével kapcsolatos információkat a vásárló elektronikus címére küldjük.
A Szerződésből eredő fogyasztói viták peren kívüli rendezését a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság végzi, amelynek székhelye a Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, azonosító: 000 20 869, internetcím: http://www.coi.cz . Az eladó és a fogyasztónak minősülő vevő között elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére az online vitarendezési platform használható, amely a http://ec.europa.eu/consumers/odr internetcímen található.
9.4. Az Európai Fogyasztói Központ Csehország, amelynek székhelye a Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetcíme: http://www.evropskyspotrebitel.cz , a kapcsolattartó pont az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv (fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) módosításáról értelmében.
- Záró rendelkezések
10.1. Amennyiben a köztünk lévő jogviszony nemzetközi elemet tartalmaz (például a Cseh Köztársaság területén kívülre szállítunk árut), a kapcsolatra mindig a Cseh Köztársaság joga az irányadó. Ha azonban Ön fogyasztó, a jogszabályokból eredő jogait ez a megállapodás nem érinti.
10.2. Minden írásos levelezést elektronikus úton küldünk. E-mail címünk szerepel az Azonosító adataink között. A levelezést az Ön Szerződésben, Felhasználói fiókjában vagy a velünk való kapcsolatfelvételhez használt e-mail címére küldjük.
10.3. A Szerződés csak írásbeli megállapodásunk alapján módosítható. Jogosultak vagyunk azonban jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására és kiegészítésére, de ez a módosítás nem érinti a már megkötött Szerződéseket, hanem csak azokat, amelyek a módosítás hatálybalépése után kerülnek megkötésre. A módosításról azonban csak akkor tájékoztatjuk Önt, ha létrehozott Felhasználói Fiókot (így ezekkel az információkkal rendelkezhet új Áruk megrendelése esetén, de a módosítás nem biztosítja a felmondás jogát, mivel nincs megkötött, felmondható Szerződésünk), vagy a Szerződés alapján rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek az Árukat. A módosításról szóló tájékoztatást legalább 14 nappal a módosítás hatálybalépése előtt elküldjük az Ön e-mail címére. Ha a módosításról szóló tájékoztatás elküldésétől számított 14 napon belül nem kapunk Öntől felmondó értesítést a rendszeres és ismételt Áruk szállítására vonatkozó megkötött Szerződésre vonatkozóan, az új feltételek a Szerződés részévé válnak, és a módosítás hatálybalépését követő következő Áruk szállítására vonatkoznak. A felmondási határidő a felmondási értesítés benyújtása esetén 2 hónap.
10.4. Vis maior vagy előre nem látható események (természeti katasztrófa, világjárvány, működési zavarok, alvállalkozói leállások stb.) esetén nem vállalunk felelősséget a vis maior következtében vagy azzal összefüggésben keletkezett károkért, és ha a vis maior helyzet 10 napnál tovább tart, nekünk és Önnek is jogunkban áll elállni a Szerződéstől.
10.5. Az Általános Szerződési Feltételek melléklete egy minta reklamációs űrlapot és egy minta elállási űrlapot tartalmaz a Szerződéstől.
10.6. A Megállapodást, beleértve az Általános Szerződési Feltételeket is, elektronikus formában archiváljuk, de Ön nem férhet hozzájuk. Ön azonban mindig megkapja ezeket az Általános Szerződési Feltételeket és a Megrendelés visszaigazolását a Megrendelés összefoglalásával együtt e- mailben, így mindig hozzáférhet a Megállapodáshoz, még a mi együttműködésünk nélkül is. Javasoljuk, hogy mindig őrizze meg a Megrendelés visszaigazolását és az Általános Szerződési Feltételeket.
10.7. Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023.12.15-én lépnek hatályba.
- Általános Szerződési Feltételek - Ajándékutalványok
Ajándékutalványok értékesítésének általános feltételei
- BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1 Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) az ajándékutalványok (a továbbiakban: „Ajándékutalványok”) értékesítésére vonatkoznak az decarbo.hu címen elérhető webes felületen (a továbbiakban: „Webes felület”) keresztül az eladó és:
Decarbo.cz – automobile, sro
bejegyezve a Cégbíróság C 76355. számú nyilvántartási számán, amelyet az Ostravai Megyei Bíróság vezet
Holická 1173/49a
Olmütz 779 00
Azonosító: 07585811
Adószám: CZ07585811
e-mail: eshop@decarbo.hu
telefon: +420 720 354 520
Szállítási cím:
Megegyezik a bejegyzett székhellyel
(a továbbiakban: „Eladó”), és Ön, mint vevő (a továbbiakban: „Vevő”) között.
1.2 Jelen, az ajándékutalványok értékesítésére vonatkozó ÁSZF szabályozza az ajándékutalványok megrendelését és kiadását, az ajándékutalványok kifizetését, az ajándékutalványok érvényességét, valamint az ajándékutalványok módosítását és visszaküldését. Az Eladó által kínált szakmai szolgáltatások nyújtásának szabályozása nem tartozik a jelen ÁSZF hatálya alá, azt különálló feltételek és/vagy az Eladó és a Vevő vagy az ajándékutalványt felhasználó más személy (a továbbiakban: „Ügyfél”) közötti egyedi szerződés szabályozza.
- AJÁNDÉKUTALVÁNY RENDELÉSE
A webes felületen keresztül a vevő szerződést köthet az eladóval a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlat elfogadásával (a továbbiakban: „Megrendelés”), a következő feltételek mellett:
2.2 A Vevő kitölti a megrendelőlap összes kötelező mezőjét:
- az utalvány típusa (amelyet a Vevő maga választ),
- az ajándékutalvány elektronikus formátumú kézbesítési címe
- a számlázáshoz szükséges adatok,
- vegye fel a kapcsolatot a Vevővel.
2.3 A Megrendelés kötelező érvényű benyújtása előtt a Vevő ellenőrizheti, javíthatja vagy módosíthatja a Megrendelést és a megrendelőlapon megadott összes adatot.
2.4 A Szerződés a Megrendelés kötelező érvényű elküldésével és az Eladó általi elfogadásával jön létre.
2.5 Az Eladó indokolatlan késedelem nélkül visszaigazolja a Vevőnek a Megrendelés elfogadását és a Szerződés megkötését a Vevő által megadott e-mail címre küldött e-mailben.
2.6 A kötelező érvényű megrendelés elküldése előtti hozzájárulásával a Vevő megerősíti, hogy elolvasta és elfogadja a jelen ÁSZF teljes szövegét és annak minden részét. A Vevő egyidejűleg elfogadja a megrendelés elküldésekor érvényes (általa kiválasztott) árat. A Vevő a megrendelés leadása előtt kellően tájékozott ezen feltételekről, és lehetősége van azokkal megismerkedni. Eltérő írásbeli megállapodások esetén a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók.
- FIZETÉSI FELTÉTELEK
3.1 Az ajándékutalvány kifizetése (a teljes összeg 100%-os fedezete) mindig előre, az Eladó által nyújtott szolgáltatások igénybevétele előtt történik. Az utalvány nem váltható be, amíg névértékének 100%-át ki nem fizették az Eladónak.
3.2 Az előlegfizetés a webes felületen megadott utasítások alapján történik. Az utasítások a kiválasztott fizetési módtól függően eltérőek lehetnek. Banki átutalás választása esetén a fizetési utasítások a Vevő megadott e-mail címére kerülnek elküldésre (kivéve a webes felületen történő megjelenítést).
3.3 Az ajándékutalványt a Vevő a sikeres fizetést (a teljes összeg 100%-os fedezete) követően állítja ki, és elektronikusan kézbesíti arra az e-mail címre, amelyet a Vevő a megrendelési folyamat részeként az űrlapon megadott.
- SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
4.1 A Vevő a megrendelési folyamat részeként elektronikus úton is elküldheti az ajándékutalványt a megrendelésben megadott címre. Az ajándékutalványok fizikailag nem küldhetők el, kézbesítésük kizárólag elektronikus úton történik.
- AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS
5.1 Az ajándékutalvány kézbesítésétől számított 14 napon belül elállhat az adásvételi szerződéstől, ha azt az ajándékutalványt nem használta fel (akár egészben, akár részben) ezen időszakon belül. Fogyasztóként Önnek joga van elállni a távközlési eszközök, például telefon, e-mail vagy a webes felület kapcsolatfelvételi űrlapjának felhasználásával megkötött szerződéstől.
5.2 Javasoljuk, hogy az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítést az eshop@decarbo.hu e-mail címünkre küldje . A szerződéstől való elálláshoz nem kell indokolnia.
5.3 Milyen következményei vannak a szerződéstől való elállásnak? A szerződéstől való elállással a szerződés kezdettől fogva megszűnik, és úgy tekintendő, mintha meg sem kötötték volna.
5.4 Mikor nem lehet elállni a szerződéstől? Ajándékutalvány beváltása esetén a 14 napos időszakon belül sem lehet elállni a szerződéstől. Függetlenül attól, hogy az utalványt egészben vagy részben váltották-e be. Továbbá az utalvány kézbesítésétől számított tizennégy (14) napos időszak lejárta után sem lehet elállni a szerződéstől.
5.5 A Szerződéstől való elállás esetén az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás kézhezvételétől számított tizennégy (14) napon belül visszatéríti a Vevőnek a kapott pénzeszközöket.
- AJÁNDÉKUTALVÁNYOK BEVÁLTÁSA
6.1 Az ajándékutalvány az Eladó által nyújtott szolgáltatás vagy annak egy részének fizetési eszközeként használható, és ha az Ügyfél által kiválasztott szolgáltatások ára meghaladja az ajándékutalvány értékét, az Ügyfél köteles a különbözetet megfizetni.
6.2 Az ajándékutalvány a kiállítás dátumától számított egy (1) évig érvényes, kivéve, ha az adott ajándékutalványon kifejezetten másként szerepel.
6.3 Amennyiben az ajándékutalványt nem váltják be az érvényességi időn belül (a lejárati dátum előtt vagy azon a napon), az elveszíti értékét, és a beváltására való jog kártérítés nélkül megszűnik.
6.4 Az ajándékutalványok nem vonhatók össze. Az Ügyfél nem használhat fel két vagy több ajándékutalványt az Eladó által nyújtott szolgáltatások kifizetésére egy megrendelésen belül.
6.5 Egy ajándékutalvány csak egyszer használható fel. Amennyiben az ajándékutalvány értéke meghaladja az Ügyfél által kért szolgáltatások értékét, a fennmaradó összeg kártérítés nélkül elveszik.
6.6 Az ajándékutalvány a jelen ÁSZF-ben leírtaktól eltérő formában nem visszaváltható, készpénzre, másik ajándékutalványra vagy bármilyen más hasonló tárgyra, dokumentumra vagy értékpapírra nem cserélhető; az Eladó fenntartja a jogot, hogy egyedi esetekben ettől eltérően döntsön.
6.7 A Vevő vagy az Ügyfél teljes mértékben felelős az Ajándékutalvány elvesztéséért vagy ellopásáért annak átvétele után, és ilyen esetekben az Eladó nem állít ki új Ajándékutalványt, és nem pótolja annak értékét vagy vételárát.
6.8 Szigorúan tilos az ajándékutalványok másolása, megváltoztatása vagy bármilyen egyéb módosítása az Eladón kívüli személy által.
6.9 Az ajándékutalvány olyan szolgáltatásokra használható fel, amelyeket az Eladó az ajándékutalvány felhasználásának pillanatában mindig kínál, az ajándékutalvány felhasználásának pillanatában aktuális áron.
- A SZERZŐDŐ FELEK EGYÉB JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
7.1 A Vevő a teljes vételár megfizetésével szerzi meg az áru tulajdonjogát.
7.2 Az Eladót a Vevővel szemben semmilyen magatartási kódex nem köti a Polgári Törvénykönyv 1826. § (1) bekezdés e) pontja értelmében.
7.3 Az Eladó a fogyasztói panaszokat elektronikus címen keresztül kezeli. Az Eladó a Vevő panaszának kezeléséről szóló információkat a Vevő elektronikus címére küldi.
7.4 A fogyasztók adásvételi szerződésből eredő jogvitáinak bíróságon kívüli rendezését a Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság végzi, amelynek székhelye a Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, cégjegyzékszáma: 000 20 869, internetcíme: https://adr.coi.cz/cs. Az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezése a http://ec.europa.eu/consumers/odr internetcímen található online vitarendezési platformon keresztül. Az eladó és a vevő között az adásvételi szerződésből eredő jogviták rendezésére használható.
7.5 Az Európai Fogyasztói Központ Csehország, amelynek székhelye a Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, internetcíme: http://www.evropskyspotrebitel.cz, a kapcsolattartó pont az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv (fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) módosításáról értelmében.
7.6 Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árut értékesíteni. A kereskedelmi engedélyek ellenőrzését az illetékes kereskedelmi engedélyhivatal végzi a hatáskörén belül. A személyes adatok védelme területének felügyeletét a Személyes Adatvédelmi Hivatal végzi. A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság korlátozott mértékben felügyeli többek között a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. módosított törvény betartását.
7.7 A Vevő ezennel átvállalja a Polgári Törvénykönyv 1765. § 2. bekezdése szerinti körülmények megváltozásának kockázatát.
- SZEMÉLYES ADATOK VÉDELME
8.1 Az Eladó a Vevővel szembeni tájékoztatási kötelezettségét az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (a továbbiakban: GDPR rendelet) 13. cikke értelmében, a Vevő személyes adatainak az adásvételi szerződés teljesítése, az adásvételi szerződés megtárgyalása és az Eladó közjogi kötelezettségeinek teljesítése céljából történő kezelésére vonatkozóan külön dokumentum útján teljesíti.
- ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
9.1 Amennyiben az adásvételi szerződéssel létrejövő jogviszony nemzetközi (külföldi) elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a cseh jog az irányadó. Az előző mondat szerinti jogválasztással a fogyasztónak minősülő vevő nem esik el attól a védelemtől, amelyet a jogrend azon rendelkezései biztosítanak számára, amelyektől szerződésben nem térhet el, és amelyek egyébként a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Róma I.) 6. cikkének (1) bekezdése szerinti jogválasztás hiányában alkalmazandók lennének.
9.2 Amennyiben a Felhasználási Feltételek bármely rendelkezése érvénytelen vagy hatálytalan, vagy azzá válik, az érvénytelen rendelkezést olyan rendelkezéssel kell helyettesíteni, amelynek jelentése a lehető legközelebb áll az érvénytelen rendelkezéshez. Az egyik rendelkezés érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés érvényességét.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2023.12.15-től érvényesek.
- számú függelék – Kárbejelentési űrlap
Címzett: DECARBO.CZ – AUTOMOBILE, SRO, HOLICKÁ 1173/49A, 779 00 OLOMOUC
Panasztétel
A szerződés megkötésének dátuma: |
|
Név és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
E-mail cím: |
|
A panaszolt áruk: |
|
Az áruk hibáinak leírása: |
|
A panaszok kezelésének javasolt módja: |
|
Egyúttal kérem a követelés visszaigazolását, amelyben meg kell jelölni, hogy mikor éltem ezzel a jogommal, mi a követelés, milyen módon kívánom intézni a követelést, valamint meg kell adni az elérhetőségeimet a követelés kezelésével kapcsolatos információk megadása céljából.
Dátum:
Aláírás:
- számú melléklet – A szerződéstől való elálláshoz szükséges űrlap
Címzett: DECARBO.CZ – AUTOMOBILE, SRO, HOLICKÁ 1173/49A, 779 00 OLOMOUC
Ezennel kijelentem, hogy elállok a Szerződéstől:
A szerződés megkötésének dátuma: |
|
Név és vezetéknév: |
|
Cím: |
|
E-mail cím: |
|
A Szerződés hatálya alá tartozó Áruk Specifikációi: |
|
A beérkezett pénzeszközök visszautalásának módja, vagy a bankszámlaszám megadása: |
|
Amennyiben a vevő fogyasztó, a DECARBO.CZ – AUTOMOBILE, SRO („ Társaság ”) e-üzletén vagy más távközlési eszközön keresztül rendelt árut – a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. törvény 1837. szakaszában meghatározott esetek kivételével – jogosult a már megkötött adásvételi szerződéstől a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, vagy ha áru vásárlásáról van szó, akkor a kézhezvételtől számított tizennégy napon belül elállni. Több áru vagy több részből álló áruszállítás esetén ez az időszak csak az áru utolsó darabjának vagy részének kézbesítésétől számítódik, rendszeres és ismételt szállítású szerződés esetén pedig az első szállítmány kézbesítésétől számítódik.
A vevő az elállásról írásban értesíti a Társaságot a Társaság telephelyének címére, vagy elektronikus úton a mintaűrlapon megadott e-mail címre.
Ha a fogyasztónak minősülő vevő eláll az adásvételi szerződéstől, köteles a tőle kapott árukat indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül elküldeni vagy átadni a Vállalkozásnak.
Ha a fogyasztónak minősülő vevő eláll az adásvételi szerződéstől, a Vállalat indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszatéríti a részére a vételár alapján tőle kapott összes összeget (a leszállított áru vételárát), beleértve a szállítási költségeket is, ugyanilyen módon. Ha a vevő a Vállalat által felkínált, legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási módot választott, a Vállalat az áru szállítási költségeit csak a felkínált legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben téríti vissza a vevőnek. A Vállalat nem köteles a kapott összeget a vevőnek visszatéríteni, amíg az árut vissza nem kapta, vagy amíg a vevő nem igazolja, hogy az árut elküldte a Vállalatnak.
Dátum:
Aláírás: